Manfaat Alfalfa Shaklee Untuk Lelaki Dan Wanita


Herba Alfalfa dikenali sebagai Raja Segala Tumbuhan ini merupakan tumbuhan yang sangat kaya dengan pelbagai nutrisi.Kebaikan dan manfaat alfalfa shaklee adalah pelbagai dan digunakan secara meluas dalam perubatan berasaskan herba. Menurut Discovery Fit & Health tumbuhan Alfalfa banyak di gunakan dalam perubatan herba termasuk dengan tujuan untuk menurunkan paras kolestrol dan juga merawat simptom Arthritis. Dalam laman web tersebut juga menyatakan

"Physicians who practice traditional Ayurvedic medicine (the main system of health care in India) use alfalfa for poor digestion and to relieve the symptoms of arthritis. Other traditional medicine practitioners use alfalfa for anemia and to increase breast milk production in women who have difficulty breastfeeding their infants. "(petikan artikel dari Discovery Fit & Health)

Manfaat Utama Alfalfa Shaklee:

1. Mencuci hati,darah dan usus
2. Melawan alahan
3. Baik untuk perubahan patologi di dalam usus dan perut
4. Menyingkirkan lemak dan kolestrol
5. Melawan tumor
6. Melegakan keletihan
7. Mencegah/merawat simptom atritis



Manfaat Alfalfa Shaklee


Kelebihan Alfalfa Complex dari Shaklee

 Kelebihan Alfalfa Complex Shaklee ini adalah ianya di perbuat daripada tanaman Alfalfa spesis Medicago Sativa yang merupakan tumbuhan alfalfa yang memiliki gred paling tinggi di kalangan tumbuhan alfalfa. Ianya di tanam secara organik dan hanya di tuai apabila ia telah mencapai kematangan mutlak. Daun alfalfa yang di tuai keringkan secara semula jadi dan dibiarkan menjadi serbuk sebelum di padatkan menjadi tablet.

Alfalfa mengandungi vitamin A, C dan E serta kalsium, potasium, fosforus dan zat besi

Alfalfa Complex merupakan satu Formulasi Shaklee Signature yang pada asalnya dibangunkan oleh Dr. Shaklee pada tahun 1950s.
•    Sumber semulajadi alfalfa.
•    Pil juga boleh dihancurkan dan dicampur ke dalam air
      sebagai minuman herba semulajadi.
Produk ini mengandungi alfalfa (Medicago sativa). Individu yang menghidap lupus eritematosus sistemik perlu meminta khidmat rundingan pakar sebelum mengambil produk ini.

Tiada perasa tiruan, pemanis, pewarna atau bahan pengawet tambahan.   

(Sumber : Shaklee Malaysia)





Alfalfa ni satu-satunya produk Shaklee yang datang dalam dua saiz iaitu Small (330 bj)  dan Large (700bj). 

Ingin mencuba alfalfa ini? 



Tiada ulasan:

Catat Ulasan