Cara Menurunkan Tekanan Darah dengan Cepat

Sebagai penghidap tekanan darah tinggi,sebelum ini saya memang selalu menghadapi masalah tekanan darah tinggi naik secara tiba-tiba walaupun makan ubat seperti biasa. Macam-macam cara saya cuba untuk menurunkan tekanan darah dengan cepat sebab takut jadi strok.

Di antara petua yang pernah saya cuba untuk menurunkan tekanan darah dengan cepat adalah dengan berehat sambil berbaring tanpa bantal selama 10-15 minit. Menenangkan diri adalah cara paling asas bagi menurunkan tekanan darah dengan cepat.



Selain itu, saya juga selalu mengamalkan meminum air rendaman bawah putih. Caranya mudah sahaja iaitu dengan ketuk dua ulas bawang putih dan rendamkan dalam air panas. Selepas lebih kurang 5 minit baru di minum air rendaman tersebut. Rasanya agak pedas sedikit so selain itu kadang-kadang saya lagi selesa mengambil pil Garlic Complex Shaklee sebab takde rasa pedas dan cepat


Tekanan darah tinggi boleh di kawal dengan lebih baik sekiranya pemakanan dan ubat di jaga dengan baik. Selain dari diet seharian dan ubat yang di bekalkan oleh hospital, supplemen /makanan tambahan juga bagus di amalkan. 


Diantara supplement yang sesuai di amalkan oleh penghidap masalah tekanan darah tinggi adalah  Omega Guard Shaklee. Omega Guard Shaklee mengandungi Omega-3 yang membantu menurunkan paras trigliserida, kolesterol ‘jahat’ iaitu LDL dan menaikkan paras kolesterol ‘baik’ iaitu HDL. Secara teorinya saintis berpendapat, omega-3 akan memperlahankan pemendapan kolesterol pada dinding saluran darah dan mengurangkan ‘inflamasi’ mikro di seluruh tubuh manusia. 


Nak tau makanan sedap yang boleh bantu kawal tekanan darah tinggi? boleh baca di sini 

Tiada ulasan:

Catat Ulasan