Vitamin untuk Kawal Simptom Psoriasis

Psoriasis adalah penyakit kulit kronik yang lazim dihidapi. Penyakit itu terjadi disebabkan penghasilan sel kulit yang terlalu pantas hingga menyebabkan sesetengah bahagian kulit menjadi tebal dan bersisik pada permukaan kulit.


Lebih buruk apabila lebihan kulit itu menjadi kering hingga menimbulkan rasa kegatalan dan kemerahan seterusnya menyebabkan rasa sakit, selain menjejaskan tahap keyakinan diri mereka. 
Antara makanan yang boleh diambil untuk mengelakkan simptom penyakit kulit berkenaan daripada terus memudaratkan adalah avokado, bijirin, lobak, ikan, kekacang dan beri biru.  Selain mempunyai zat antioksidan yang baik untuk kulit, kebanyakan makanan itu mempunyai unsur antiradang yang dapat melindungi sel tubuh. 

Menurut laman web Natioanl Psoriasis Foundation terdapat beberapa vitamin dan supllemen yang dapat membantu mengawal simptom psoriasis di antaranya adalah Omega 3 Fatty Acid dan Vitamin D.
Set cadangan bagi penghidap masalah Psoriasis adalah terdiri dari Vitamin E (anti oksidan), Omega Guard ( antiradang) dan ostematrix ( sumber vitamin D)



Untuk membuat pembelian sila hubungi saya untuk maklumat selanjutnya ATAU 



Tiada ulasan:

Catat Ulasan